Wednesday, December 8, 2010

Cubaan/Sabar + Tekanan(Gadoh + Maruah)/Dugaan - Sakit hati = Selamat tinggal Pancarona!!

Dengan segala hormatnya ingin sya memberitahu bahawa pada pukul 1430 tadi, bermula kerjaya saya sebagai penanam anggur yang sah!!

Setalah bertegang leher dgn bos sya yg bangang merangkap sepupu tauke, dgn ini tanpa rasa menyesal saya telah meletak jawatan!!

Payah kalo kerja ngan syarikat yg hak miliknya sepupu sepapat. Gua dah lama tahan dari start keje lagi. Tapi kali ni gua dah x tahan. Semua kesalahan yg die buat diletakkan kat bahu gua. Gua bknnya badang. Mana larat nk pikul sorang2. Tauke pula selalu memenang kan bos gua atas alasan bos gua sepupu die. Haramjadah la!

legnote : Dlam 2-3 bulan ni banyak btol dugaan yg melanda...... Rasa mcm.. X tahan dah... Ya Allah...... Tabahkan lah hati hambaMu yg daif ini..............

3 comments:

Anonymous said...

memang susah!!
lu hebat semana pn org akan pandang enteng! sakit hait bhaii..

karatz said...

gua dah ckp lama dah.bunuh dia.bunuh dia.

administrator said...

Kalau sakit hati dengan bos, baca je kat dia pantun ni (dari buku ‘Alamak Bosku Seperti Hitler!’) hahaha:

Pagi-pagi, sudah mencemuh,
Si pemandu terus terdiam mengeluh,
Bos ini jenis yang kecoh,
Dapat “Tan Sri”, satu dunia dia heboh.

“Ada pelanggan hendak jumpa”,
Itulah kata si setiausaha,
Bos enggan, mengantuk katanya,
Biarkan pelanggan berjumpa air liur basinya.

Bos memanggil mesyuarat mengejut,
Ada pekerja berjalan bak siput,
Bos pun menengking sampailah semput,
Para pekerja terkentut-kentut.