Wednesday, December 22, 2010

Hukum Karma?

Setiap apa perbuatan yg kita buat kat org, pasti akan ada balasannya, samaada ianya baik atau buruk, lambat atau cepat. Yup, itulah hukum karma.

Pagi td aku baru kene. Dlm perjalanan aku nk g UPM, aku hon seorang makcik tua.. Sbb buat u-turn membabi buta. Then Tuhan nk tunjuk, supaya aku sentiasa ingat kat Dia... X lama lepas kejadian tu, aku pulak yg di hon kerana membuat u-turn secara membabi buta.. Sekarang Tuhan bayar cash.. Padan muka aku pada hari ini..

Jadi, kepada sesiapa yg masih belum lagi sedar, tolong lah ingat.. Setiap apa yg kita wat, akan ada balasannya. Kau mainkan perasaan org lain, suatu hari nanti, perasaan kau pulak yang akan dipermainkan. Kau guna kan seseorang untuk kepentingan diri, suatu hari nanti, kau pula akan dipergunakan. Kau korbankan seseorang untuk kebahagiaan kau, suatu hari nanti, kebahagiaan kau yang akan dikorbankan. Hidup umpama roda.. Kejap je kita kat atas, tanpa sedar, kita dah ada kat bawah.

Tapi seingat aku... Aku x pernah mainkan perasaan org lain.. Aku x pernah tipu org lain.. Aku x pernah gunakan seseorang untuk kepentingan diri.. Dan aku x pernah korbankan kebahagiaan org lain semata2 untuk kebahagiaan aku.. Aku sentiasa jujur dan ikhlas.. Yup. Jujur dan ikhlas. Maybe sebab aku ni mudah kesiankan org dan baik sgt kat org, jadi kau ambil kesempatan atas sifat baik aku.. Aku anggap itu sebagai ujian dari Allah S.W.T...

Nota berkaki : Jangan nk burukkan nama aku. Jangan cuba nk fitnah aku. Kalo kau berani, kau panggil kawan2 kau, aku panggil kawan2 aku. Kita semua duduk semeja supaya diorang boleh dengar cerita dari kedua2 pihak. Aku dah kata dari awal, jangan nk main2 dengan aku. Berani?? One more thing, berjuta2 kali aku ckp, aku BENCI PENGKID!!! Jangan letak otak kau kat kepala lutut. Mak bapak kau dah ajar agama dari kecik. Bercakap pasal ketuhanan, tapi perangai ko sendiri mcm syaitan. Ko cuba nk betolkan org lain, tapi diri ko sendiri x betol. Tiap2 hari nk post benda2 mengarut kat wall, sedih la, apa la. Org lain pon ada perasaan, org lain pon kecewa juga la. Binatang pon kenal mana jantan mana betina masa nk mengawan. Out!!!

1 comment:

Anonymous said...

entahlah hai kawan.. yg pasti, masalah mematangkan kite..

rough seas make good sailors nasehat utk gua.. =(